İfrad Haccı
Hac veUmre edenler Allahın elçileridir,günahları affedilir,ve duaları makbuldur H. Şerif
Sadece hac ibadetine niyet edilerek mikat yerinden ihrama girilir ve sonra da telbiye getirilir. Böylece Arafat’ta vakfe yapıncaya kadar ihramlı kalınır. Akabe cemresi taşlandıktan sonra ihramdan çıkılır.
İfrat haccının adım adım açıklandığı mantıki plan ekranın sağ tarafındadır.
Allah Teala şöyle buyurmaktadır:
Hac, bilinen aylardadır. Kim o aylarda hacca niyet ederse (ihramını giyerse), hac esnasında kadına yaklaşmak, günah sayılan davranışlara yönelmek, kavga etmek yoktur. Ne hayır işlerseniz Allah onu bilir. (Ey müminler! Ahiret için) azık edinin. Bilin ki azığın en hayırlısı takvadır. Ey akıl sahipleri! Benden (emirlerime muhalefetten) sakının (Bakara 197)
İfrad Haccının Mantıki Planı
Zilhiccenin Sekizinci Gününden Önce
Mikattan sadece hacca niyet ederek ihrama girilir ve telbiye getirilir
Zilhiccenin Sekizinci Gününden Önce
Kudüm tavafı
İki rekat tavaf namazı
Mültezem – Zemzem
İsterse hac sa’yi
Zilhiccenin Sekizinci Gününden Önce
Zilhiccenin sekizinci gününe kadar Mekke’de ihramlı olarak kalır
Zilhiccenin Sekizinci Günü
Sabah namazından sonra Mina’ya hareket eder. Burada öğle, ikindi, akşam, yatsı ve zilhiccenin dokuzuncu gününün sabah namazını kılar.
Zilhiccenin Dokuzuncu Günü
Sabah namazından sonra Arafat’a hareket edilir. Arafat’a varılır. Öğle ve ikindi namazları cemi takdim ile öğle namazı vaktinde kılınır. Güneş batıncaya kadar çokça dua ve zikir yapılır. Güneş battıktan sonra Arafat’tan Müzdelife’ye dönülür. Akşam ve yatsı namazları cemi tehir ile yatsı namazı vaktinde Müzdelife’de kılınır.
Zilhiccenin Onuncu Günü
Sabah namazından sonra ve güneş doğmadan önce Mina’ya hareket edilir.
Akabe cemresi taşlanır.
Tıraş olunur veya saçlar kısaltılır.
İfada tavafı yapılır.
Kudüm tavafından sonra sa’y yapılmamışsa sa’y yapılır.
Gecelemek için Mina’ya dönülür.
Zilhiccenin On Birinci ile On Üçüncü Günleri
Üç cemre taşlanır (küçük – orta – büyük)
Veda tavafı için Mekke’ye dönülür. Hac ibadeti sona erdi
İfrad haccı yapan kişi, Kudüm tavafından sonra sa’y yapmak isterse, bu hac sa’yi yerine geçer ve böylece İfada tavafından sonra sa’y yapmasına gerek kalmaz.