Daimi Huzur
Huzura giden yolun ışığı olmak için çalışıyoruz...

29.BEYT

0 200
RISALE-I KUDSIYYE 29.BEYT

“Kamudan bil ganidir Zat-i Yezdan.”
“Münezzehtir hululden Vech-i Sübhan”

“Erismez akl-ü fikr-ü idrak-ü imkan.”
“Kadime hadis olmaz muttasil can.”

“Yürü candan gecip Hakk`a gidelim,
Cemali ba kemale seyridelim.”

“Kamudan bil ganidir Zat-i Yezdan.”

“Bil ki ALLAH`in Zati,bütün ihtiyaclardan ve her seyden beridir.”Yani Meleklerden,insanlardan,yildizlardan,aydan,güneste n ve her seyden uzaktir.

Zat-i Yezdan:Mevla Teala Hazretleri`nin Zat-i Pak-i Sübhaniyyesi.

Ganidir:Müstegnidir yani ihtiyacsizdir.

Kamu:Hepsi-(arapca> min külli seyin),demektir.

Sure-i Kaf`ta ise:

“Biz o kula sah damarindan daha yakiniz.”

Uzak olan,ALLAH-u Teala`nin Zat-i Pak-i Sübhaniyesidir.Mevla Teala`nin Zat-i Pak-i Sübhaniyesi son derece mukaddes münezzeh oldugundan esya ile münasebeti yoktur.

Bu sebepten dolayi ALLAH-u Teala Hazretleri esyayi zatiyla yaratmayip sifatlari vasitasiyla yaratmistir.

Zat-i Pak-i Sübhaniyenin nuru o kadar siddetlidir ki,eger bu esyayi Zati yaratacak olsaydi yarattigi hersey yanardi.Zira onun nuruna dayanacak hicbir sey yoktur.Ista Mevla Teala Hazretlerinin herseyden beri olusunun manasi budur.

“Münezzehtir hululden Vech-i Sübhan”

“Sübhan olan Mevla Teala`nin Zati, bir seye hulul etmekten münezzehtir.”

Münezzehtir:Pak`dir.

Hululden:Bir seye sirayet etmekten,girmekten.

Hulul:Bir maddenin,diger bir maddeye sirayet etmesine denir.Mesela:Suyun pamuga veya sekere girmesi gibi.

Vech-i Sübhan:Mevla Teala`nin Zati,demektir.

Cenab-i Hakkin bu sekilde aya,günese,yildizlara,insanlara,meleklere hulul etmesi imkansizdir.

Zira Cenab- i Hak bir seye hulul etse o seye tabi,o sey ile kaim,o seye muhtac olmasi lazim gelir.Bu hal ise Mevla`nin kadimligine ve Halikiyetine münafidir.

“Erismez akl-ü fikr-ü idrak-ü imkan.”

“Mevla Teal`ya akl,fikr,idrak (anlamak) ve imkan (mahluk) erismez:”

Idrak:Anlamak,

Imkan-Mümkin:Mahluk(yaratilanlar) demektir.

Mümkin:Varligi da yoklugu da kabil olan seydir.yani varligini veya yoklugunu düsünmek aklen imkansiz degildir.

Vacib ise,varligi zatinin muktezasi olan yani yoklugu aklen mümkün olmayandir.Mevla`dan baska hersey alem-i imkandir.

“Kadime hadis olmaz muttasil can.”

“Ey canim kardesim!kadim olan ALLAH`a sonradan yaratilanlar bitisemez,yaklasamaz,(hepsi yanarlar).”

Kadim:Evveli olmayan,

Hadis:Sonradan var olan,

Muttasil:Bitismek,demektir.

“Cünkü sonradan yaratilan,kadim olan ALLAH`a yaklastigi vakit onda eser kalmaz,O`na ulasan yanar.”

Öyleyse:

“Yürü candan gecip Hakk`a gidelim,
Cemali ba kemale seyridelim.”

Canindan gecmeye raziysan,yanmaya razi isen yürü,Mevla`ya git.Razi degilsen oturdugun yerde kalirsin.Mektubat bu beyiti aciklamasaydi bunu anlamazdik.

“Gabe Gavseyn`e erisince varir gelir gemiler,
Ev Edna`nin bahrine herkiz gemi salinmaz.
O deryaya dalmak cün can terkin urmak gerek,
Can terkini urmadan o deryaya dalinmaz.”

Necm Suresinde söyle buyuruluyor:

“O kadar ki,iki yay arasi kadar yahut daha az kaldi.”(Ayet:9)

Insan,bir gemi.
Akil,yelkeni.
Fikir dümeni.
Kullan gemini,
Göreyim seni.

Risale-i Kudsiyye Serhi ve Izahi Mahmut Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu)

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.