Daimi Huzur
Huzura giden yolun ışığı olmak için çalışıyoruz...

31. Beyt

0 136

Risale-i Kudsiyye 31. Beyt

“Verau`l-Ilm olup,Zatiyla mevcud”
“Misali yok,O`dur ALLAH-u Ma`bud”

“Bu esya cümle halik,Zati mevcud.”
“O`dur vacid,O`dur macid ve mevcud.”

“Verau`l ilmi dile,Hakk`a gidelim,
Cemal-i ba kemale seyridelim.”

Ne acaip bilgiler! Anlamak icin arif olmak lazim.Ilk vazifemiz midemizi doyurmak,sirtimizi giydirmek degil,ALLAH`i bilmek ve O`na ibadet etmektir.

Bize kalirsa:”Anne olayim da,anneanne olayim da,baba olayim da,dede olayim da,sonra ibadet edecegim” deriz.Din isleri önemsenmiyor;dünya sizin,ahiret Mahmud`un öylemi?

Ahiret hususunda birsey söylenince kiziyorsaniz,cahilsiniz demektir.Altmis,yetmis,seksen,doksan da olsa seneler geciyor,ömür bitiyor.Bir gün gelecek,ehemmiyet vermediginiz o ahiretten sorulacaksiniz.

“Verau`l-Ilm olup,Zatiyla mevcud”

“Mevla Teala,ilmin ötesinde kendi Zatiyla mevcuddur”

Verau`l-Ilm:Ilmin ötesi;demektir.

Bizim ilmimiz,bilmemiz sinirlidir,Mevla Teala`nin nasil mevcud oldugunu anlayamayiz,idrak edemeyiz,kesfedemeyiz.Evet! Mevla Teala ilmin ötesindedir.Nasil? diye soramayiz.

“Misali yok,O`dur ALLAH-u Ma`bud”

“Benzeri yok ibadet olunan ALLAH,O´dur”

Mabud:Ibadete layik,demektir.

Misali yok:Benzeri yok,örnegi yok demektir.Ziddi yok da deriz.Yaratilmis olan herseyin bir ziddi vardir.Gecenin ziddi gündüz,fakirligin ziddi zenginlik olmasi gibi.

“Esya zidlariyla inkisaf eder (acilir,anlasilir)”

Ibaresi geregince esya zidlariyla anlasilir,Mevla Teala`nin ziddi yok ki,anlasilsin.Lamba günese benziyor,her ne kadar günes cok büyükse de yine benziyor.Insanin ruhunun da,ALLAH-u Teala`nin Sifat-i Subutiye`sine bunun gibi bir benzemesi vardir.

Cenab-i Hak ruh hakkinda söyle buyuruyor:

“Sana ruhtan sual ederler.De ki:Ruh RABBİMin emrindendir! Size ise ilimden,ancak az bir sey verilmistir.”(Isra Suresi:85)

Biz ruhumuzu bilemedikten sonra,ondan daha latif olan Mevla Teala`yi nasil bilecegiz? Mevla Teala,misali olmayandir,ancak ibadet olunan O`dur.Su boyda,su endedir diyebilir miyiz?Hayir,asla!

Mahmud,O`nu bilse diyecek size amma bilemiyor.Mevla Teala eserleriyle asikar,zatiyla gizlidir.Ruh da öyledir.”ALLAH kimdir?” diye sorulsa:”Ancak ibadet olunandir.”cevabi verilebilir.

“Bu esya cümle halik,Zati mevcud.”

“Bu esyanin hepsi helak olucudur.Mevcud olan Mevla`nin Zatidir.” Mevla Teala`nin Zatindan baska her mevcud,mümkinül vücud`dur.

Halik:Fani,Mevla`nin varligina nisbetle simdiden yok sayilir.

Mümkin:Vücudu da,ademi(yoklugu) da müsavi olandir.

Yani vücudu kendi zatinin muktezasi ve icabi olmayan var olmasi da,yok olmasi da caiz olan sey demektir.Varligi zatindan olan,var olmak icin hic bir sekilde diger birseye muhtac olmayan ancak ALLAH`tir.

“O`dur vacid,O`dur macid ve mevcud.”

“Vucuda getiren O`dur,ulu olan O`dur,var olan O`dur.”

“Verau`l ilmi dile,Hakk`a gidelim,
Cemal-i ba kemale seyridelim.”

“Verau`l ilm olan ALLAH`i dile.” Bakiniz! Büyük Seyh Efendi (Kuddise Sirruhu) Hazretleri Veraul ilm olan ALLAH`i dile buyurarak,ali himmet olmamizi,cadir kurup oturmamamizi,her an terakki etmemizi emrediyor.

Biz insanlar,esma ve sifat cüz`iyyatinin eserleriyiz.Cüzlerden her bir cüz,sahislardan bir sahsin mebde-i taayyünüdür.Peygamber ve meleklerin mebde-i taayünleri,bu zillarin asillaridir.Yani mufassal cüzlerin külliyatidir.

Insan ruhu,bu gördügümüz cesetle alaka kurmadan önce,terakki edemez (ilerleyemez)di.Kendine mahsus makamda(derecede) bagli ve mahbus idi.Bu cesede indikten sonra,ona yükselebilmek hassasi ve kuvveti verilmistir.

Bir insan bu dünyada seriati tatbik eder ve tarikata calisirsa,ruhu manen yükselir.Seyr-i süluk yapan kisi,emir aleminin bes latifesinin alem-i kebir`deki asillarinda seyre baslar,bunlari kateder ve sonuna ulasirsa,imkan dairesini tamamlamis olur.

Imkan dairesinden sonra,bu bes aslinda asli olan ALLAH-u Teala`nin isim ve sifatlarinin zillerinde seyre baslar.ALLAH-u Teala`nin lütfu ile esma ve sifatin zilal dairesini tamamlayan salik,esma ve sifat mertebesine ulasir.Oradan`da birinci asla,ikinci asla,ücüncü asla terakki eder.Nihayet bütün basamaklari asinca Zat-i Pak-i Sübhaniye`ye ulasir.

Mevla Teala`ya giden yol var ama,yürüyene tabi,Ya Rabbi! O yollari asma istegi,sevgisi ver bizlere.Amin.

“Ve her kim hanesinden ALLAH(u Tealay)a ve Rasulüne muhacir olarak cikarsa,sonra da kendisine ölüm yetisirse,muhakkak onun mükafatini vermek,ALLAH-(u Tealay) a aittir:ALLAH(-u Teala) Gafur`dur,Rahim`dir.2(Nisa Suresi:100)

ALLAH-u Teala`nin yapamayacagi var midir? Yoktur.Muhacir olalim.Durmayalim,ALLAH yolunda ümitle yürüyelim.Ecel bizi,terakki ederken bulsun.InsaALLAH ulasiriz da bulur.Ama hic olmazsa terakki etmeye ugrasirken bulsun.Mevla Teala bakar ki insan calisiyor,terakki ediyor,onu kendi zatina kavusturur.

Simdi gariplik zamani,onun icin ALLAH-u Teala`ya kavusmak daha cabuk olur.Evvelce kirk yilda ulasilan,simdi bir yilda ulasiliyor,belki de daha az zamanda.Nicin? Bu yolu talebeden az,arzu eden kalmadi.InsaALLAH bu beyitleri unutmayiz..

Risale-i Kudsiyye Serhi Ve Izahi Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu)

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.