Daimi Huzur
Huzura giden yolun ışığı olmak için çalışıyoruz...

38.Beyt

0 221

“O’dur Evvel,O’dur Ahir,O’dur Hak.
O’dur Zahir,O’dur Batin,O’dur Hak.”

“Ki ism-ü,resm-ü vasiftan Zati mutlak.
Münezzehtir kamudan Zati Hüvel Hak.”

“Yürü candan gecüp Hakk’a gidelim,
Cemali ba kemale seyr idelim.”

“O’dur Evvel,O’dur Ahir,O’dur Hak.
O’dur Zahir,O’dur Batin,O’dur Hak.”

“Hak Teala Hazretleri,ancak Evvel O’dur ,Ahir O’dur,Zahir O’dur,Batin O’dur.”

Sure-i Hadid’de buyuruluyorki:

“O,evveldir ve ahirdir ve zahirdir ve batindir ve O,her seyi Alim’dir.”(Ayet 3)

Allah-u Teala evveldir,yani varliginin baslangici yoktur.Varligindan evvel önce yok degildi,hep vardi.Ahirdir (ezelidir) yani hic bir zaman yok olucu degildir.

O’dan baska hic bir varlikmkadim,ezeli degildir.Bir sey ya görünür,ya görünmez.Hem zahir,hem batin nasil olur? Cenab-i Hak eserleriyle Zahir,Zat-i Pak-i Sübhaniyesiyle Batin’dir.

O’dur Hak:Gercek var olan,hakki izhar edici ancak O’dur.

Bir Hadis-i Serifte söyle buyurulur:

“Kim ruhunu bilirse,muhakkak o,Rabbisini bildi.”

Insanin nruhu batindir,gözle görülmez,elle tutulmaz,fakat onun varliginin alameti olan görmek,isitmek,konusmak,koklamak,hissetmek,gücü yetmek vs.ile zahirdir,yani ruhun eserleri asikar,kendisi gizlidir..

“Ki ism-ü,resm-ü vasiftan Zati mutlak.
Münezzehtir kamudan Zati Hüvel Hak.”

O mevla Teala’nin mutlak Zati,isimden,resimden,sifattan bütün bunlarin hepsinden münezzehtir.Zat-i Pak-i sübhaniye nokta-i hakikidir.Bütün itibarlardan,nisbetlerden,sifatlardan beridir.

Zat-i Pak-i Sübhaniye icin kullanilan nokta ifadesi ibare darligindandir.Allah-u Teala’nin mürekkep (cüzlerden birlesmis) olmadigini bildirmek icin kullanilmistir.Zira nokta dendiginde insanlarin hatirina mürekkep olmayan tek birsey gelir.

Iste Zat-i Pak-i Sübhaniye nakta-i hakikidir.Iki veya daha cok cüzlerden mürekkep olan,birlesmis,muayyen ve mahdud bir mahiyetten ibaret degildir.

O mertebede,ismin,resmin,sifatin yeri yoktur.Zat-i Pak-i Sübhaniye kendi esmasindan,sifatindan,münezzeh olursa,bu alem ile münasebeti nasildir bir düsünmeli.

“Münezzehtir kamudan Zati Hüvel Hak” mirasinda: “Hüvel Hak” tekid icin gelmistir.Herseyden münezzeh olan o Zat kimdir? Daha da acik olarak söyüyor:”Hüvel Hak” (O Hak).

“Yürü candan gecüp Hakk’a gidelim,
Cemali ba kemale seyr idelim.”

Candan niye gecelim,cünkü candan gecilmeyince O’na yaklasilmiyor.

“Muhakkak Allah(-u Teala) icin nurdan ve zulmetten yetmis bin hicab vardir.Eger acilacak olsa,Mevla Teala’nin Cemalinin nuru,görmesinin ulastigi yere kadar (olan seyler) yakar.”

Bu perdeler ancak candan vazgecilince asiliyor.O zaman Mevla Teala bir kuvvet verir,cemalinin nuru seni yakmaz.Öz Zat-i Pak-i Sübhaniyeye nisbetle senin ne canin vardir,ne de cismin vardir.

Büyük Seyh Efendi (Kuddise sirruhu)Hazretleri,bu babin sonunda su ayet-i kerime ve hadis-i serifleri yaziyor:

“Allah-u Teala buyurdugu gibi:”Rabbin,o izzet sahibi,onlarin tavsif ettiklerinden münezzehtir.”(saffat Suresi:180)

Bu ayet-i celilede:”O Mevla’nin mutlak Zati isimden,resimden,sifattan beridir.”beytine delildir.

Yine Allah-u Sübhanehü buyurdu:”Muhakkak insan üzerine gayr-i mahdud zamandan bir mahdud zaman gelmistir ki (o zamanda bilinip) yad olunmus bir sey olmamisti.” (Insan Suresi:1)

Ve hadis-i serifte geldigi gibi:”Allah vardi,O’nunla beraber hic birsey yoktu.”

Hazreti Ali (Radiyallahu Anh)a sordular:”O zaman yoktu,simdi nasil?”

Ali(Kerremallahu vechehu)buyurdu:”Simdi yine oldugu gibidir.”

Allah-u Teala buyurdu:”O’nun zatindan baska her sey helak olucudur.”(Kasas Suresi:88)

Bu kadar yerler,gökler ve onlarda olan hersey kendilerine göre vardirlar.Zat-i Pak-i Sübhaniyenin karsisinda yokturlar.Burayi en güzel anlatan Buhara mesayihinin kissasidir.

Ve Allah-u Sübhanehü ve Teala buyurdu:”Allah (-u Tela),kendisinden baska bir ilah bulunmadigina,adaletle kaim olarak sehadet etmistir.” (Ali Imran :18)(El-ayet) Ayetin sonuna kadar oku demektir.*

Risale-i Kudsiyye Serhi ve Izahi (Mahmud Ustaosmanoglu Kuddise sirruhu)

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.