Daimi Huzur
Huzura giden yolun ışığı olmak için çalışıyoruz...

28-39 BEYT ARASI 4. BAB

0 139

Benzeri ve ortagi olmayan Hak Sübhanehü Hazretlerine itikad beyanindadir.

                      Risale-i Kudsiyye 28-39 BEYT ARASI 4. BAB
“Benzeri ve ortagi olmayan Hak Sübhanehü Hazretlerine itikad beyanindadir.”

(دَ رْ) Farsca bir edattir.Arapcada ki(فِي) edatina mukabil olup Türkcede ki karsiligi:(de-da) dir.

:”Akaid`in beyanindadir.” demektir.Kimin hakkinda akaid beyanindadir? “Benzeri ve ortagi olmayan Hak Sübhanehü Hazretlerine hakkinda.”

Akaid kelime olarak akide`nin cemisi olup “Akideler” demektir.Akide:Insanin inanmasi icab`eden seylerin tümüdür.Edille-i ser`iyyeden olan kitap ve sünnetten cikarilmistir.Fikih ve tasavvuf da gene Edille-i ser`iyye`den cikarilmistir.

Mevla`ya itikad;evvela bilmek sonra inanmakla olur.Iste o inanmaya itikad denir.Bu itikadi kimden ögrenmek lazimdir?Hakkiyla bilenden.Hakkiyle bilen kim dir? ALLAH`in kitabini okuyanlardir.

Yahudi ve Hristiyanlar tembellik ettiler,kitaplarini acip okumadilar.Bundan sebep de Mevla`yi hakkiyla bilemediler.Hak`dan habersiz kötü niyyetli insanlar da onlari kolaylikla dalalete sürüklediler.

Bugün de Kuran-i Kerim`in muhteviyatindan habersiz olan insanlari siiler,hariciler,mutezi`le ve bunun gibi ehl-i sünnet ve`l cemaat mezhebinin disinda olan diger bir takim firkalar kendilerine cekerek onlara kendi inanclarini asilamaktadirlar.

Ama bir kimse ehl-i sünnet ve`l cemaat`a mensub bir alimden itikadini tam olarak ögrenmis olsa bu durumlara düsmez.

Su halde erkek,kadin herkesin ser´i ilimlerden okumasi lazimdir.Akaidi dogru olarak bilmeyen insanlar ALLAH hakkinda su-i zanda bulunuyorlar,günahlari isliyorlar sonra da:”Kaderimiz böyleymis”diyorlar.

Mesela bir insan icki iciyorsa ALLAH mi(Celle Celaluhu) ona zorla iciriyor?Kumar oynuyorsa Mevlami ona zorla oynatiyor?Bir insan bile bunu baska bir insana az bir merhametinden dolayi yapmazken Mevla o kadar cok merhametiyle bunu nasil yapar.

ALLAH (Celle Celaluhu) da,irade-i külliyye,bizde irade-i cüziyye vardir.ALLAH (Celle Celaluhu) buyuruyor:

“Ey kulum! Benim iradem senin iradene baglidir.Sen murad etmeden ben murad etmiyorum.”

Kul iradesini icki icmeye kullandiginda ALLAH(u- Teala) Hazretleri dilerse ona o fiili yaratir.Kul o iste iradesini kullanmasaydi ALLAH-u Teala`da iradesini kullanmayacakti.

Kulun iradesini kullanmasina kesb denir.ALLAH-u Teala`nin iradesini kullanmasina da halk denir.Efali ihtiyariyyeden olan bir fiil bu iki seyle olur.

Bazen de bir kul kötülügü islemedigi halde meydana gelir.Mesela bir adamin elini,ayagini baglasalar,zorla agzina sarap dökseler bu adamin günahi olurmu? olmaz.Bütün bunlarin biline bilmesi icin herkesin dini ilimlerden okumasi lazimdir.

Bir beyitte derki:

“Kolunu pacani siva,din islerinde müctehid ol.
Cekilipte cekilmekligi kabul eden deve misali olma.”

Eskiden araba,otobüs,kamyon,tren gibi tasima araclari yoktu.Ticaret esyalari develerle tasinirdi.kervanlar vardi.Develer birbiri ardinda pespese giderlerdi.

Bir defasinda bir deve kervani bir yerden baska bir beldeye giderken develerin üstünde bulunanlar uyuyuvermisler.

En öndeki deve,sahibi tarafindan güdülmeyince durmus,o durunca digerleri de durmuslar,develerin yularlari sarkmis.En arkadaki devenin yularini bir fare gelip kemirmis,kervandan onu ayirmis.

Fare yularin kopan kismina disini gecirmis,deveyi cekmeye baslamis.Yularin hafif hareketiyle sahibi tarafindan güdüldügünü zanneden deve farenin pesinden gitmeye baslamis.Sahibi uyandiginda bir de görmüs ki devesi bir kücücük farenin pesinde gidiyor.

Iste cahil olan insan da onun gibidir,kim cekerse onun ardindan sürüklenir.Insan,bir masonun mu,yahudinin mi,yahovacinin mi,siinin mi,bidat ehlinin mi kimin pesinden gidecegine bakmalidir.

Seyhim Ali Haydar Efendi( Kuddise Sirruhu) Hazretleri:“Cehalet ala vezni rezalet.” derdi.

“Ey genc ilim ögren ki;cahilliktir ar,
Bunu da ancak kabullenir himar.”

Bundan evvelki beyitte müctehid ol deniyordu.Kolu pacayi siva,din islerinde müctehid ol ama Imam-i Azam`i gecmeye calisma.Onu gecmeyi beceremezsin.

Onlarin ictihatlarini anlayinca müctehid sayilirsin.Yani ayet-i kerimeleri o kadar cok tekrar tekrar oku ki onlar nasil anladiysa sen de öyle anlamaya calis.

Imam-i Muhammed Imam-i Azam`a geldi.”Ben okumak istiyorum” dedi.Imam-i Azam`da:”Hafiz olmadan olmaz”dedi.Imam-i Muhammed gitti.Bir hafta sonra geldi yine.”Okumak istiyorum.” dedi.

O zaman Imam-i Azam “Ben sana hafiz olmadan olmaz demedim mi?” deyince Imam-i Muhammed:”Ben hafiz oldum da öyle geldim.”diye cevap verdi.

Böyle adamlar müctehid olur iste.Bizimde onlarin yolundan ayrilmamamiz lazim.

Usul-ü Fikih`in basinda söyle bir ibare vardir:

“Hangi tilki aslanin izlerine uyarsa vahsi eseklerin taze etlerine nail olur.Cünkü o aslan otlayici (et yiyici) dir.”

Simdi o tilki biziz.Eger aslan gibi olan büyük hoca ve seyhlerimizin pesine tabi olursak taze taze marifetlere ulasiriz.Kendi basimiza kalirsak (نصر) nedir diye sorsalar masdar bile diyemeyiz.

Rasulullah (SallALLAHu Aleyhi Vesellem) Efendimiz ve O`nun izinde giden Hulefa-i Rasidin,Selefe-i Salihin,Imam-i Azam,Imam-i Safii,Ahmed Ibni Hanbel,Imam-i Malik gibi büyük zatlar varken cahil insanlar izlenir mi?

Bakara Suresinde Cenab-i Hak buyuruyor ki:

“Iste o zaman (görecekler ki)kendilerine uyulup arkalarindan gidilenler uyanlardan hizla uzaklasirlar ve(o anda her iki tarafta) azabi görmüs ve nihayet aralarindaki baglar kopup parcalanmistir.”

Dünyada hic düsünmeden bazi kimseleri kendilerine önder edinen böylece batil yola giden kimseler,ahirette o önderlerin kendilerinden uzaklastiklarini görürler.

Ancak her iki taraf da icine girecekleri azabi ve ondan kurtulus olmadigini anlayacaklardir.Dünyadakinin tam tersine bu sefer uyanlar konusurlar ama artik faydasi yoktur.

“Kötülere uyanlar söyle derler:Ah keske bir daha dünyaya geri gitmemiz mümkün olsaydi da simdi onlarin bizden uzaklastiklari gibi bizde onlardan uzaklassaydik! Böylece ALLAH onlara islerini pismanlik ve üzüntü kaynagi olarak gösterir ve onlar artik atesten cikamazlar.”Bakara Suresi: 167)

Onun icin dünyada kime uyuyoruz ona iyi bakalim.

“Bir kavmin delili karga oldugu vakit,onu lesli bir araziye götürür.”

Önderi bülbül olursa o da gülistana götürür.Bülbül varken kargaya uyulur mu?

Risale-i kudsiyye Serhi Ve Izahi

Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu) Hazretleri

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.